Kost til patienter

 

Maden til indlagte patienter på Regionshospitalet Gødstrup vil, når det nye koncept er indført fra august 2022, følge en ny måde at tænke hospitalsmad på. Konceptet giver patienterne valgmuligheder, og tanken er: Spis hvad du vil, når du vil, hvor du vil og med hvem du vil.

Patient eller pårørende bestiller den ønskede mad via madbestillings- og kostregistrerings app'en "Min Mad". Pårørende bestiller også via app'en og betaler via MobilePay. Hvis der er behov for det, det hjælper personalet med at bestille maden.

Der er køkkener på alle sengeafsnit, her færdigtilbereder og anrettes maden af kostfagligt personale. Sygeplejerskerne på afdelingen har ansvaret for bespisning af patienter, herunder madbestilling og servering af maden. Det kostfaglige personale hjælper når det er muligt.


Patient eller pårørende bestiller den ønskede mad via et madbestillings- og kostregistrerings system på den patientnære tablet eller på patientens egen telefon/tablet. Systemet hedder "Min Mad".
Læs mere om "Det nye koncept for Mad og Måltider RH-Gødstrup" på Læs mere om "Det nye koncept for Mad og Måltider RH-Gødstrup" på www.e-dok.rm.dk.

 

Indtil det nye koncept er indført, vil patienterne få serveret maden på samme måde, som vi kender det i dag.

VIDEO: Se hvordan man bestiller mad til patienter, og hvordan systemet fungerer

Gå ind på adressen øverst på siden for at se videoen.

Hurtig guide til 'Min Mad'

Se en hurtig guide og bliv hjulpet igennem bestillingen: